Dom św. Józefa

Zgromadzenie Sióstr św. Józefa z Cluny w Lublinie

List p. Ewy do Rodziców



Drodzy Rodzice!

Dziękuję Rodzicom, którzy przysyłają do mnie prace swoich dzieci i informacje o ich postępach w nauce. Cieszę się z efektów Waszej  wspólnej pracy. Staram się szybko odpisywać na Wasze wiadomości.
            Zachęcam innych Rodziców do dzielenia się osiągnięciami, zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami, wytworami plastycznymi i konstrukcyjnymi swoich pociech.
            Proszę korzystać z e-maila [email protected]

Dziękuję.
Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia.
Ewa Filip

Komentarze

wierszyk i linki dla grupy p. Agatki

Kochane dzieci
Wysłuchajcie bardzo uważnie wierszyka oraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania.
Traktor/,
Piotr Tarkowski
Stoi traktor na podwórzu, 
zabłocony, cały w kurzu.
Latem pełni ważną rolę,
bo wyjeżdża często w pole,
ciągnie, orze i bronuje –
bardzo ciężko tam pracuje.
 Pytania: Jaki dźwięk wydaje traktor?
Ile kół ma traktor?

Przed wykonaniem kolejnych ćwiczeń zachęcam do zabawy paluszkowej „Witające się rączki”. Proszę usiąść naprzeciw dziecka i wykonywać czynności zgodnie z wierszem.
Witające się rączki
Dwie rączki się spotkały,
Więc się przywitały.
Najpierw zaklaskały,
Później się pogłaskały.
Mocno się ściskały,
Bo się dawno nie widziały.
Jak się przywitały,
No to pogadały.
Gdy się pogłaskały,
To się żegnać zaczynały.
Znowu zaklaskały,
Znów się pogłaskały.
Mocno się ściskały,
A na koniec pomachały.
 
Proszę kochani, abyście spróbowali wykonać ćwiczenie ze strony 20. Należy narysować drogę, po której jedzie traktor oraz pokolorować ilustrację.

Kurczątko – zabawa ruchowa połączona z nauką wiersza E.M. Minczakiewicz. Rodzic czyta wiersz, jednocześnie rysując na kartce.
 Kurczątko
Ewa Małgorzata Minczakiewicz
Kurczątko z jajeczka się urodziło...              (R. rysuje owal jako jajko)
Główkę wychyliło,                                        (R. rysuje z boku koło jako głowę)
na dwie nóżki skoczyło.                                (R. na dole dorysowuje dwie kreski jako nogi)
Po wykonaniu rysunku, rodzic jeszcze raz czyta wierszyk a dziecko wykonuje rysunek.

Kto mieszka w jajku? – zabawa dydaktyczna. Rodzic układa ilustracje: jajko kurze i przepiórcze (w poniższych linkach znajdziecie Państwo ilustracje jajek kurzych oraz przepiórczych)

Rodzic zapoznaje dziecko z nazwami jajek: kurze, przepiórcze. Dziecko próbuje porównać jajka, opisuje ich wygląd, rozmiar. Rodzic dzieli wyraz jajo na sylaby. Prosi, by dziecko powiedziało, jaki wyraz usłyszało. Następnie obok ilustracji jajek umieszcza napis jajo i odczytuje go oraz tłumaczy dziecku, że z zaprezentowanych jaj może się wykluć kurczaczek lub mała przepiórka.
Proszę aby dziecko spróbowało wykonać ćwiczenie ze strony 19. W poniższym zadaniu należy wskazać, która kura zniosła więcej jajek a która mniej. Tej, która zniosła mniej należy dorysować jajko oraz pokolorować kurę według własnego pomysłu.

Na koniec zachęcam do wspaniałej zabawy ruchowej, która wzbudzi wiele radości.

Przeprawa przez rzekę – wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie Państwo ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze 😊
Komentarze

Nowe zadania dla grup p. Ewy i Kasi


Zajęcia dla grup p. Ewy i p. Kasi

Skąd się biorą jajka?

1.”Najpiękniejsze…” – słuchanie opowiadania czytanego przez Rodzica, rozmowa na temat jaj zwierząt.
Najpiękniejsze…
Grzegorz Kasdepke
„Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!…
Prawda?
Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miło­ścią na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziew­czynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze.
Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
– Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki.
Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. I rzeczywiście.
Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.
– Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie:
– Mamo! Już jestem!
Rodzic rozmawia z dziećmi na temat tekstu: O jakich kurczakach marzyły kury? Co kury zrobiły z jaj­kami? Jakiego koloru były małe kurczaczki? Jakie zwierzęta wykluwają się z jaj? Dzieci szukają od­powiedzi w dostępnych w domu książkach i czasopismach, korzystają z własnej wiedzy.
2. „Ptaki i ich jaja” – Rodzic zadaje pytania: Jakie zwierzęta znoszą jajka? Czy są to tylko
ptaki? Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia jaj różnych ptaków (jaja kurze, przepiórcze, strusie) – wykorzystać należy zdjęcia z Internetu.  
Dzieci porównują wielkość i kolor jaj. Rodzic pyta, czym różni się kura od koguta. Następnie
pokazuje zdjęcia kury i koguta, dzieci szukają między nimi różnic i podobieństw. Na koniec
przekazuje kilka ciekawostek o kurze: jest ptakiem, który kiepsko lata, nie ma gruczołów potowych, zniesienie jajka zajmuje jej mniej więcej dobę.
3. „Jajeczne wyścigi” – zabawa ruchowa. Wyścig członków rodziny z jajkiem na łyżce.
4. „Pasta jajeczna” – samodzielne przygotowanie kanapek z pasta jajeczną.
Jak zrobić pastę jajeczną? Bardzo prosto! Wystarczy ugotować kilka jajek na twardo, drobno je pokroić, dodać majonez oraz musztardę, a także sól i pieprz do smaku, no i oczywiście posiekanyszczypiorek – i pyszna pasta jajeczna ze szczypiorkiem gotowa! Do tego kilka posiekanych gałązek szczypiorku do smaku – to najprostszy przepis na pastę jajeczną.
Oczywiście ten przepis podstawowy można dowolnie modyfikować, tworząc nowe kompozycje smakowe, wedle swoich gustów smakowych.
5. „Pisklęta” – zabawa plastyczna. Dzieci moczą jedną dłoń w żółtej farbie, odciskają ją na kartce i wycinają. Na środku odcisku dłoni rysują lub przyklejają oczy i dziób. Przyklejają wyciętą dłoń do żółtej słomki do napojów. Następnie składają w harmonijkę pomarańczowe paski papieru. Przyklejają je do pracy tak, by imitowały nogi pisklęcia. Całość można dodatkowo ozdobić żółtymi piórkami.
6. „Żółty kurczaczek” – ruch, zabawa przy piosence.

Komentarze

Grupy p. Ewy i Kasi ćwiczą

Kolejny raz zachęcamy do zajęć ruchowych online w domu :)

Zapraszamy na WF online przygotowany przez FUNimki - animacja dla dzieci z teamu Hello - Sport

Życzymy udanej zabawy dla całej rodziny :)
Ruch to zdrowie! :)

 Link do filmiku:



Komentarze

p. Dorota przygotowała zajęcia dla dzieci


Dzień dobry!
Kochane dzieci proszę bardzo o uważne obejrzenie z rodzicami przygotowanego materiału edukacyjnego.
Szanowni Państwo przesyłam dla dzieci filmiki: edukacyjne, instruktarzowe, ruchowe.
Miłej wspólnej zabawy.
Ewentualne pytania proszę kierować na maila:
[email protected].pl
Pozdrawiam. Dorota Witkowska

Jak powstaje papier?
https://youtu.be/-syVkvEKaqw
Dlaczego? Po co? Jak? - Liście, skrzydła, papier
http://zrobiszsam.muratordom.pl/dekoracje/ozdoby/jak-zrobic-papier-czerpany-instrukcja-krok-po-kroku,15_612.htmlDla chętnych rodziców i dzieci propozycja zrobienia papieru czerpanego.
Papiernia – zabawa relaksacyjna.
Dziecko leży na brzuch, a rodzic wykonuje prosty masaż zgodnie z treścią wiersza. Dziecko może  na­uczyć się wiersza i samo  wymyślić proste ruchy ilustrujące jego treść.
Papiernia
Natalia Łasocha
Wczesnym rankiem idź do lasu,  (Rodzic  palcami wskazującymi na przemian „spa­cerują” po plecach dziecka)
drwal tam drzewa tnie. (Krawędzią dłoni delikatnie kreślą linię w poprzek jego pleców).
Potem wielką ciężarówką do papierni jadą pnie.  (Pięść jednej dłoni przesuwają wzdłuż pleców).
Duży kawał drewna weź i długo nie czekaj, (Chwyta dziecko za ramiona).
na drobne kawałki porządnie go posiekaj. (Krawędziami obu dłoni delikatnie stukają  po plecach – od góry do dołu i od dołu do góry).
Dodaj barwnik, jaki chcesz, jeszcze klej i woda,( Delikatnie dotykają jego szyi, a następnie jedne­go i drugiego ucha).
w wielkiej kadzi to wymieszaj i masa gotowa. (Palcem wskazującym kreślą koła na plecach dziecka).
Teraz trudne jest zadanie, lecz się nie poddawaj, na podłużnych sitach tę masę rozkładaj. (Palcami obydwu dłoni przesuwa po plecach od góry do dołu).
Dużo cierpliwości teraz potrzebujesz, masa schnie, a ty ją dzielnie po trochu wałkujesz.
(
Całą powierzchnią obu dłoni gładzi plecy od góry do dołu).
Kiedy papier już gotowy, zwiń go w wielkie bele,
taki papier co dzień ma zastosowań wiele. (dziecko turla się po dywanie).

Bardzo proszę, aby Państwo poćwiczyli z dzieckiem dzielenie na sylaby następujących wyrazów oraz określenie liczby sylab: drzewo; samolot; okulary; książka; but; hipopotam.
Proszę zapytać dziecko
: Z czego powstaje papier potrzebny do produkcji książek?
Prace plastyczne z papieru.
https://youtu.be/-qxk14r9wkI
Bączek zabawka
https://youtu.be/eEO7-UlXYaA
Kotek i myszka z papieru


Komentarze

Jak powstaje papier? pyta p. Dorota


Dzień dobry!
Kochane dzieci proszę bardzo o uważne obejrzenie z rodzicami przygotowanego materiału edukacyjnego.
Szanowni Państwo przesyłam dla dzieci filmiki: edukacyjne, instruktarzowe, ruchowe.
Miłej wspólnej zabawy.
Ewentualne pytania proszę kierować na maila:
[email protected].pl
Pozdrawiam. Dorota Witkowska

Jak powstaje papier?
https://youtu.be/-syVkvEKaqw
Dlaczego? Po co? Jak? - Liście, skrzydła, papier
http://zrobiszsam.muratordom.pl/dekoracje/ozdoby/jak-zrobic-papier-czerpany-instrukcja-krok-po-kroku,15_612.htmlDla chętnych rodziców i dzieci propozycja zrobienia papieru czerpanego.
Papiernia – zabawa relaksacyjna.
Dziecko leży na brzuch, a rodzic wykonuje prosty masaż zgodnie z treścią wiersza. Dziecko może  na­uczyć się wiersza i samo  wymyślić proste ruchy ilustrujące jego treść.
Papiernia
Natalia Łasocha
Wczesnym rankiem idź do lasu,  (Rodzic  palcami wskazującymi na przemian „spa­cerują” po plecach dziecka)
drwal tam drzewa tnie. (Krawędzią dłoni delikatnie kreślą linię w poprzek jego pleców).
Potem wielką ciężarówką do papierni jadą pnie.  (Pięść jednej dłoni przesuwają wzdłuż pleców).
Duży kawał drewna weź i długo nie czekaj, (Chwyta dziecko za ramiona).
na drobne kawałki porządnie go posiekaj. (Krawędziami obu dłoni delikatnie stukają  po plecach – od góry do dołu i od dołu do góry).
Dodaj barwnik, jaki chcesz, jeszcze klej i woda,( Delikatnie dotykają jego szyi, a następnie jedne­go i drugiego ucha).
w wielkiej kadzi to wymieszaj i masa gotowa. (Palcem wskazującym kreślą koła na plecach dziecka).
Teraz trudne jest zadanie, lecz się nie poddawaj, na podłużnych sitach tę masę rozkładaj. (Palcami obydwu dłoni przesuwa po plecach od góry do dołu).
Dużo cierpliwości teraz potrzebujesz, masa schnie, a ty ją dzielnie po trochu wałkujesz.
(
Całą powierzchnią obu dłoni gładzi plecy od góry do dołu).
Kiedy papier już gotowy, zwiń go w wielkie bele,
taki papier co dzień ma zastosowań wiele. (dziecko turla się po dywanie).

Bardzo proszę, aby Państwo poćwiczyli z dzieckiem dzielenie na sylaby następujących wyrazów oraz określenie liczby sylab: drzewo; samolot; okulary; książka; but; hipopotam.
Proszę zapytać dziecko
: Z czego powstaje papier potrzebny do produkcji książek?
Prace plastyczne z papieru.
https://youtu.be/-qxk14r9wkI
Bączek zabawka
https://youtu.be/eEO7-UlXYaA
Kotek i myszka z papieru

Komentarze

Język angielski dla grup p. Ewy i Kasi

Zachęcamy do utrwalania z dziećmi słownictwa i zwrotów z języka angielskiego wykorzystując piosenki, filmiki i zabawy.
Język angielski - piosenki i zabawy dla dzieci.
1. Hello, how are you?

Link do piosenki:

Tekst:
Hello, hello, hello, how are you? x2(machamy prawą ręką, lewą, prawą, wyciągamy obie ręce przed siebie)
I’m good! I’m great! I’m wonderful! x2(kciuk do przodu, drugi kciuk do przodu, dwa kciuki machają góra i dół)
Hello, hello, hello, how are you? x2
(machamy prawą ręką, lewą, prawą, wyciągamy obie ręce przed siebie)
I’m sad! I’m hungry! I’m not so good! x2(pokazujemy smutną minę, głaszczemy się po brzuchu, krzyżujemy ręce i przecząco kiwamy głową)
2.     Dialog do ćwiczeń dla Rodziców i dzieci:

·        Hello, Kasia!
·        Hello, Tomek!
·        How are you?
·        I’m…sad/happy/good/great/etc. And how are you?
·        I’m …sad/happy/good/great/etc.
3.     Piosenki utrwalające liczebniki główne – “One, two, three, four, five- jump!”
Link do piosenek:
4. Zabawa: I’m cold! I’m cold!
Dzięki tej zabawie dzieci utrwalą słownictwo związane z ubieraniem się, a także nazwy ubrania. Dziecko śpiewa frazę “I’m cold, I’m cold!”, Rodzic lub brat/siostra odpowiada mu śpiewem “Put your…on” - dziecko, które “marznie” ubiera na siebie wyśpiewane ubranie.
Udanej zabawy :)
Link do filmiku utrwalającego ubrania i akcesoria:

5.     Bye, bye, good bye … - piosenka na pożegnanie
Tekst:
Bye, bye, goodbye! Bye, bye, bye, bye, goodbye!
(machamy na pożegnanie jedną ręką, drugą i potem dwiema)

I can clap my hands!
(klaszczemy 3 razy)

I can stamp my feet!
(tupiemy 3 razy)
Link do piosenki:


Pozdrawiamy:
Ewa Filip, Katarzyna Obel

Komentarze

Katecheza od p. Weroniki


Kochane dzieci,
p. Weronika, wasza katechetka, przesyła materiał dla was, aby lepiej rozumieć Zmartwychwstanie Pana Jezusa. 
1.      


Opowiadanie o Zmartwychwstaniu:
Mała jaskółka wróciła wieczorem do gniazda bardzo przejęta i od progu zawołała:
- Mamusiu, byłam dziś w pięknym ogrodzie za murami starej Jerozolimy i widziałam tam coś bardzo dziwnego.
- Cóż takiego? – zainteresowała się mama jaskółka.
- Wiesz w tej pustej pieczarze, w środku ogrodu ludzie zrobili dla kogoś grób…  Ale to nie jest taki grób jak wszystkie inne. Od samego rana pilnuje go dwóch żołnierzy rzymskich – odpowiedziała mała jaskółka.
- I to cię tak zdziwiło? – spytała mama
- Tak, i to bardzo – powiedziała mała jaskółka. – Widziałam w moim życiu już wiele ludzkich grobów, ale żadnego z nich nie pilnowali żołnierze.
- To grób Jezusa z Nazaretu – wyjaśniła spokojnie mama.
- Czy On był Kimś wyjątkowym? Dlaczego pilnują Jego grobu?
- To długa historia – westchnęła mama jaskółki – i sama nie do końca ją rozumiem…. Kilka razy widziałam Jezusa z bliska. Patrzyłam jak karmił głodnych, pocieszał smutnych, uzdrawiał chorych… Wydawało mi się, że mieszkańcy Jerozolimy bardzo Go kochają. Niestety chyba się myliłam. W ostatni piątek, kiedy Piłat sądził Jezusa, wielu krzyczało: „ukrzyżuj Go”, „na krzyż z Nim”… i Piłat skazał Go na śmierć. Pamiętasz to ostatnie trzęsienie ziemi?
- Oczywiście, że pamiętam. Bardzo się bałam…
- Właśnie wtedy umierał Jezus. Niektórzy mówili, że kiedy żył, mówił o tym, że zmartwychwstanie… Właśnie dlatego Piłat kazał pilnować Jego grobu – wyjaśniła mama.
Nazajutrz rano mała jaskółka znowu wybrała się do grobu. Panowała w nim całkowita cisza. Usiadła na dobrze znanym sobie drzewie i dopiero wtedy zauważyła, że zamiast żołnierzy przy grobie stoją dwaj mężczyźni. Usłyszała ich głos:
- Kobiety mówiły prawdę… Nie ma Go tu… Zmartwychwstał…




Pytania nawiązujące do przeczytanego opowiadania:
- Jaką wiadomość przyniosła do domu mała jaskółka?
- Co najbardziej zdziwiło małą jaskółkę?
- Czego jaskółka dowiedziała się o Jezusie od mamy?
- Dlaczego żołnierze pilnowali grobu Jezusa?
- Co jaskółka zobaczyła pry grobie następnego dnia rano?
- O czym mówili ludzie stojący przy pustym grobie?

2.       Drodzy Rodzice, zachęcam Was do przeczytania dzieciom fragmentu z Pisma Świętego o Zmartwychwstaniu Jezusa (Mt. 28, 1-8) oraz rozmowie z dzieckiem na ten temat.

3.       Piosenka z pokazywaniem do wspólnego śpiewania:
Bóg nie umarł,                            (ręce skierowane w dół)
Jezus żyje.                                     (ręce skierowane do góry/ x3)
Daj Mu ręce swe,                       (dwa razy klaśnięcie)
Daj Mu nogi swe,                        (dwa razy tupnięcie)
Daj mu serce swe,                      (kładziemy ręce na sercu)
Daj mu duszę swą,                      (podnosimy ręce do góry)
On naszym Panem jest.            (machamy rękami w górze)


Komentarze

Ważne informacje od dyrekcji


Informacje dla rodziców dzieci, które przebywają w przedszkolu
poniżej pełnego wymiaru czasu pracy  (5 godzin)


Opłaty

1.       Przypominamy o zaległych opłatach za miesiąc marzec 2020r. i prosimy o ich pilne uregulowanie na konto przedszkola, aby dziecko nadal pozostało na liście przedszkolaków.
          W razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny z Dyrekcją - s. Małgorzata tel. 607 238 032.

2.       Informujemy, że opłata za miesiąc kwiecień 2020r. wynosi 50 zł., Dokonanie wspomnianej opłaty będzie gwarancją zachowania przez rodziców miejsca dla dziecka w naszym przedszkolu w kolejnych miesiącach.
          Jednocześnie przypominamy, iż przedszkole wywiązuje się z realizacji podstawy programowej zgodnie z wymaganiami MEN, realizując zdalne nauczanie we wszystkich grupach przedszkolnych poprzez naszą stronę internetową, na którą serdecznie zapraszamy.   
         

 Rekrutacja do przedszkola na rok szkolny 2020/2021

          Informujemy, iż rekrutacja do przedszkola zgodnie z zakładanym terminem została zakończona.
          Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, iż nie wszyscy rodzice zdążyli złożyć kartę zapisu dziecka do przedszkola.
          Prosimy zatem o dokonanie opłaty w kwocie 70 zł. (z zaznaczeniem na przelewie, iż jest to opłata rekrutacyjna i za jakie dziecko),  co będzie równoznaczne z zapisaniem dziecka do przedszkola na nowy rok szkolny 2020/2021 oraz gwarantuje miejsce w przedszkolu od września 2020r.
          Dokonana opłata 70 zł. będzie zaliczona następnie jako opłata za przybory plastyczne w nowym roku szkolnym  2020/2021 i nie zwiększy opłat za przedszkole.

Pozdrawiamy
         


Komentarze

Halo, kochane dzieci grup p. Ewy i Kasi


Zajęcia dla grupy p. Ewy i p. Kasi

Zwierzęta na wiejskim podwórku

1.”Stary Donald farmę miał” – wersja angielska. Dzieci słuchają i śpiewają.
2. „Matematyka w zagrodzie” – przygotowujemy dla dziecka liczmany, np. nakrętki po napojach. Dzieci układają je zgodnie z treścią zadań i przeliczają. Sześciolatki mogą liczyć w pamięci.
- W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?
-  Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
-  Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
3. „Świnki w bajkach”– Rodzic prosi dziecko o wymienienie znanych bajek, w których występują świnie
(Babe – świnka z klasą, Kubuś Puchatek, Trzy małe świnki, Świnka Peppa). Dzieci oglądają fragment którejś z bajek i rozmawiają o świnkach z filmu: gdzie żyją, jak wyglądają, jakie mają przygody.
Na koniec przypominają sobie domki, w których mieszkały świnki z bajki Trzy małe świnki.
4. „Domki trzech świnek” – praca plastyczna według pomysłu dzieci i Rodziców z dostępnych materiałów.
5. Gdzie mieszkają zwierzęta w gospodarstwie?– utrwalenie nazw pomieszczeń gospodarskich. (świnia – chlew, koń – stajnia, kura – kurnik itd.)
6. „Łap piłkę” – zabawa na orientację dla całej rodziny. Dzieci i Rodzice siadają w kole na dywanie. Rodzic rzuca piłkę do wybra­nego dziecka, podając przy tym nazwę zwierzęcia. Dziecko łapie piłkę i naśladuje głos wskazanego zwierzęcia. Następnie rzuca piłkę do kolejnej osoby, również podaje nazwę zwierzęcia.
7. Blok zajęć o emocjach – wdzięczność. Rodzic rozmawia z dziećmi, zadaje pytania: Co to znaczy „być za coś wdzięcznym”? Czy jest to miłe uczucie? Za co możemy być wdzięczni wiejskim zwierzętom? Jak możemy okazać im swoją wdzięczność? Za co zwierzęta mogą być wdzięczne ludziom? Jak
zwierzęta mogą okazać nam swoją wdzięczność?
8. „Jestem wdzięczny...” – zabawa w kończenie zdania. Dzieci siedzą przed odwróconymi obrazkami wiejskich zwierząt (można wydrukować z Internetu lub wykorzystać memory lub karty z obrazkami zwierząt). Dziecko odkrywa dowolny
obrazek i kończy zdanie, wykorzystując w nim nazwę wybranego zwierzęcia, np. Jestem wdzięczny (krowie) za to, że daje mleko.

Komentarze

Pozdrowienia od p. Agatki

Kochane dzieci
Zachęcam do obejrzenia bajki edukacyjnej, która wprowadzi was do tematu.
Drogie dzieci, bardzo proszę abyście uważnie wysłuchały wiersza oraz na jego postawie porozmawiały z rodzicami na temat pracy rolnika.
Pieczywo
Bogusław Szut
Skąd na stole smaczny chlebek?
Rolnik sieje ziarno w glebę.
(Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna.)
 Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik kosi je z zapałem,
potem młóci, w swych maszynach i wywozi plon do młyna.
Młynarz w młynie ziarno miele,
białej mąki robi wiele.
Mąka trafia do piekarza, który ciasto z niej wytwarza.
Z ciasta robi i chleb, rogale...
W piecu piecze je wytrwale.
Jest pieczywo! Ślinka leci, więc smacznego, dzieci!

Zapoznajcie się z historyjką obrazkową – „Jak powstaje chleb”. Wskażcie kochani
w prawidłowej kolejności historyjkę. Opiszcie każdą ilustrację.

Kochane przedszkolaki, proszę spróbujcie wykonać samodzielnie poniższe ćwiczenie. 


„Wiejskie podwórko” – praca plastyczno-techniczna. Proszę o wykonanie konstrukcji wiejskiego podwórka z wykorzystaniem np.: małych pudełek po produktach spożywczych, figurek zwierzątek występujących w gospodarstwie wiejskim, dużych kartek papieru kolorowego oraz tektury.
Życzę owocnej pracy oraz wspaniałej zabawy 😊


Pozdrawiam, Agata Stankiewicz 
Komentarze

p. Ewa i Kasia przygotowały zajęcia dla dzieci


Grupa p. Ewy i p. Kasi - Poznajemy „Ł”, „ł”

Prosimy Państwa o zapoznanie dzieci z literami „Ł”, „ł” według podanych punktów. Ewentualne pytania prosimy kierować na maila [email protected].pl

Przebieg zajęcia:
1. „W zagrodzie” – Rodzic czyta wierszyk, dzieci naśladują ruchem i głosem zwierzątka:
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
Na stronie https://www.helloangielski.pl/rozmowki/zwierzeta-po-angielsku/   znajdują się nazwy zwierząt w języku angielskim. Proszę wykorzystać pierwszą część strony do punktu zdania z nazwami zwierząt.
2. Przeczytanie dziecku zagadki:
Na powitanie
Ty podajesz rękę
Pies podaje……..?  (łapę)
3. Pokaz wyrazu podstawowego „łapa” – wydruk z komputera.
4. Analiza i synteza słuchowa wyrazu podstawowego: łapa.
- 4-5-latki - podział wyrazu łapa na sylaby, określenie liczby sylab;
- 6-latki – podział wyrazu łapa na głoski, określenie liczby głosek;
- 5-6-latki – wyodrębnienie pierwszej głoski;
- 6-latki wyodrębnienie ostatniej głoski;
- 5-6-latki wyszukiwanie wyrazów zawierających głoskę „ł” na początku, w środku i na końcu wyrazu.
5. Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego:
- 4-5-latki zaznaczenie kartonikami ilości sylab w wyrazie łapa;
- 5-6-latki budowa schematu wyrazu podstawowego z białych kartoników (tyle kartoników, ile głosek w wyrazie);
- zasygnalizowanie pojęcia spółgłoska w odniesieniu do głoski „ł”;
- budowa modelu wyrazu podstawowego z czerwonych i niebieskich kartoników (samogłoska – czerwony kartonik, spółgłoska – niebieski).
6. Prezentacja wielkiej i małej litery „Ł, ł” (wydruk z komputera)
- 6-latki – drukowanej i pisanej;
- 4-5-latki – drukowanej.
7. Dzień dobry zwierzątka – zabawa rozwijająca aparat mowy. Rodzic prosi, żeby podczas słuchania opowiadania dzieci naśladowały ruchami narządów mowy i dźwiękami zachowania zwierząt.
Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (dzieci oblizują czubkiem języka górne zęby po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (wysuwają język za górne zęby i cofają go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (ustawiają język w przedsionku jamy ustnej i oblizują górne zęby). Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kur­nika (szeroko otwierają buzie i wysuwają język, nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (mają szeroko otwarte usta i przesuwają język w kąciki ust), wyskoczył na płot (wysuwają język nad górną wargę) i głośno zapiał −kukuryku!! Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (dzieci chwytają ziarenka ryżu preparowanego wargami). Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (otwierają szeroko usta i oblizują wargi ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwają język do brody). Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwają język nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki). W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi. Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (par­skają, kląskają). A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzieci mówią: dzień dobry).
8. Utrwalenie liter „Ł, ł”.
- 6-latki – karta pracy – pisanie liter Ł, ł na stronie:
- 4-, 5-latki – kolorowanie litery „ł” np. ze strony:
9. Czytanie zdań, rysowanie
- 6-latki czytają samodzielnie:
łuk, łapa, koło, piłka, słoma, łopata
Od rana wesoły gwar w gospodarstwie pana Pawła.
Pies Burek biega koło budy.
- Muuuu, muuuuuu! – woła krowa Łatka.
- Ko, ko, ko! – odpowiada kura Matylda.
- 4-5-latki – rysują cztery rzeczy, których nazwy zaczynają się głoską „ł”.

Komentarze

p. Dorota pisze do swoich dzieci


Dzień dobry!
Kochane dzieci proszę bardzo o uważne wysłuchanie zagadek oaz wierszyka, które przeczytają wam rodzice i porozmawiajcie z rodzicami na temat waszych ulubionych książek.
Szanowni Państwo przesyłam dla dzieci zagadki, wierszyk oaz filmiki: edukacyjne, instruktarzowe, ruchowe. Miłej wspólnej zabawy.
Ewentualne pytania proszę kierować na maila: [email protected].pl
Pozdrawiam. Dorota Witkowska

JAKIE KSIĄŻKI LUBIMY?
„Co to jest?” – rozwiązywanie zagadek
Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy,
taki piękny, kolorowy.
Będzie ci potrzebna ona,
najlepsza będzie biała, ale może być i czerwona.
Na niej namalujesz lub narysujesz, co tylko chcesz,
a potem możesz wyciąć każdą narysowaną rzecz. (kartka papieru)

Czyta ją mama, czyta i tata
często w obrazki jest bogata.
Dużo liter na każdej stronie,
są historie o królu na tronie.
Są też wiersze rymowane,
najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)

Zanim zaczniesz czytać książkę,
najpierw, gdy ją bierzesz w rączkę,
patrzysz, co jest z tyłu, co jest z przodu,
czy jest tam rysunek samochodu?
Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka,
to właśnie jest… (okładka)


„Jakie książki lubimy?” – rozmowa rodzica z dzieckiem na temat literatury dziecięcej na podstawie doświadczeń dzieci i książek znajdujących się w domu.
Dziecko razem z rodzicem ogląda książki zgromadzone na dywanie,
omawia tematykę zgromadzonych książek. Rodzic tłumaczy, że książki mogą zawierać krótkie opowiadania (pokazuje taką książkę), opowiadać długą historię (pokazuje taką książkę) lub mogą być napisane wierszem (pokazuje taką książkę).Dziecko mówi, jakie książki lubią najbardziej, próbuje wymienić jej tytuł i bohaterów. Po rozmowie proszę przeliczyć z dzieckiem książki.


Mole książkowe
Dominika Niemiec
Otwieram książkę, jedna chwilka
i już jestem w innym świecie.
W wyobraźni staję się piękną królewną
lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.
Każda książka roztacza przede mną
świat niezwykły, wspaniały.
Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,
rozdział od deski do deski… czyli cały.
Rodzice doskonale rozumieją
mój zachwyt nad książkami,
bo tak jak ja są zwyczajnie książkowymi molami.

Rozmawia z dziećmi na temat wiersza: pytania:
1.O jakim przedmiocie był wiersz?
2.W kogo zamienia się dziewczynka, czytając książkę?
3.Jak czuje się dziewczynka, gdy czyta książki?
4.Kto jeszcze razem z dziewczynką zachwyca się książkami?
5.Co to znaczy czuć zachwyt?
5. Co to znaczy „przeczytać coś od deski do deski”?
6.Kto to jest „mol książkowy”?


·       Czy możemy leżeć na wodzie? https://vimeo.com/224050232

·        https://youtu.be/zn2ihUfMV_M
„Ptaszki fruwają” – zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki

·       https://youtu.be/Y5fAUZna0kI
Tydzień dzieci miał siedmioro






Komentarze

Życzenia


 „Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa stanowi najważniejsze wydarzenia w naszym życiu, bo jest zwycięstwo Bożej miłości  nad grzechem, śmiercią o złem.”  Papież Franciszek.



Całym sercem życzymy : Niech te święta będą dla Was, drodzy Rodzice, drodzy Pracownice i drogie Dzieci, pełne pokoju, błogosławieństwa, miłości i nadziei pochodzących od miłosiernego serca Boga.



Naszą modlitwą obejmujemy Was wszystkich  w tym trudnym czasie, i mamy nadzieję, że życie szybko wróci do normalności.

Wasze siostry

Komentarze

Wielki Piątek


Pomnij, Boże, na swoje miłosierdzie, 
otaczaj nieustanną opieką lud swój.



"Nie bójcie się, zwycięstwo Chrystusa jest pewne."



Komentarze

Ważna informacja


 Opłata za kwiecień 2020
         
W tym trudnym dla wszystkich czasie pragniemy poinformować, iż opłata za miesiąc kwiecień 2020r. została obniżona do kwoty 200 zł.
          Dokonanie wspomnianej opłaty czesnego będzie gwarancją zachowania przez rodziców miejsca dla dziecka w naszym przedszkolu w kolejnych miesiącach.
          Jednocześnie przypominamy, iż przedszkole wywiązuje się z realizacji podstawy programowej zgodnie z wymaganiami MEN, realizując zdalne nauczanie we wszystkich grupach przedszkolnych poprzez naszą stronę internetową, na którą serdecznie zapraszamy.

Komentarze

Rekrutacja na rok szkolny 2020/2021


Rekrutacja do przedszkola na rok szkolny 2020/2021

          Informujemy także, iż rekrutacja do przedszkola zgodnie z zakładanym terminem została zakończona.
          Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, iż nie wszyscy rodzice zdążyli złożyć kartę zapisu dziecka do przedszkola oraz dokonać wpisowego.
          Przypominamy zatem, iż dokonanie wpisowego do przedszkola w kwocie 200 zł. (z zaznaczeniem na przelewie, iż jest to opłata rekrutacyjna i za jakie dziecko),  jest równoznaczne z zapisaniem dziecka do przedszkola na nowy rok szkolny 2020/2021 oraz gwarantuje miejsce w przedszkolu od września 2020. 
            Złożenie kompletu podpisanych przez obojga rodziców dokumentów będzie możliwe zaraz po wznowieniu pracy przedszkola.


p. U. Kulczyńska

Komentarze

Wielki Czwartek


Tak mówi nam Jezus:

"Daje Wam przykazanie nowe, 
abyście się wzajemnie miłowali taj jak Ja was umiłowałem."



Komentarze

Życzenia p. Kasi Obel

Dzień dobry

Przesyłam piosenkę dla dzieci związaną ze świętami Wielkanocnymi

Proszę wysłuchać i utrwalić z dziećmi co kojarzy się im z Wielkanocą.

Link do piosenki:


 

Życzenia Wielkanocne

Drodzy Rodzice i Przedszkolaki, Drogie Siostry oraz wszyscy Pracownicy

Życzę Wam, aby te Święta Wielkanocne przepełnione były pokojem, miłością i odpoczynkiem w gronie najbliższych.
Serdeczne życzenia Wesołego Alleluja oraz dużo zdrowia i pogody ducha. Niech radość Wielkanocy napełni Wasze serca nadzieją i obfitością łask od Chrystusa Zmartwychwstałego.

Pozdrawiam

Katarzyna Obel
Komentarze

zajęcia dla grup p. Ewy i Kasi


Wielkanocny stół – zajęcia dla grup p. Ewy i p. Kasi

1.Rodzic czyta dziecku wiersz (niektóre sześciolatki przeczytają same – gratuluję)
Wielkanocny stół
Ewa Skarżyńska
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy – pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
a przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuścimy wiosnę.
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: Jakie elementy dekoracyjne znajdują się na stole? Kto usiądzie przy stole? Czego brakuje na stole, a powinno się znaleźć zgodnie z tradycją wielkanocną? Rodzic wspólnie z dzieckiem przypomina symbolikę niektórych produktów znajdujących się na stole.
Pisanka – symbol życia.
Baranek – symbol zmartwychwstania Chrystusa.
Chorągiewka – znak zwycięstwa.
Palmy – nawiązują do wjazdu Chrystusa do Jerozolimy i powitania go przez mieszkańców miasta. Świąteczne palmy miały zapewnić dobre plony, chronić przed pożarami i chorobami.
Bazie – spożywano, gdyż wierzono, że chroni to przed bólem i dodaje sił. Są symbolem budzącej się wiosny.

2. „Wielkanocne obliczenia” – zabawa matematyczna. Rodzic podaje treść zadania, dzieci obliczają za pomocą liczmanów (zakrętki od butelek lub klocki, patyczki itp.)
W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby: mama, tata, ciocia Basia z wujkiem Piotrem i dwiema córeczkami, babcia Frania i mały Michaś. Ile osób siadło do świą­tecznego śniadania?
Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?
Na stole leżało osiem jajek. Mama zjadła jedno, a tata dwa. Ile jajek zostało na stole?
Zuzia robiła wielkanocną palmę. Przyczepiła na niej 3 czerwone kwiaty, 2 żółte kwiaty i 4 fioletowe. Niestety, klej był zbyt słaby i 2 kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie?
3. „Wesołego Alleluja” - wysłuchanie świątecznej piosenki, ruch przy muzyce.
4. Wspólne z dziećmi przygotowanie pisanek według pomysłu Rodziców.

Komentarze